Kreatywność w biznesie – dlaczego jest tak ważna?

sie 2, 2022 przez

Kreatywność w biznesie – dlaczego jest tak ważna?

Werdykt brzmi: kreatywność jest niezwykle ważna w biznesie. Od większych dochodów po radzenie sobie ze zmianami, korzyści płynące z kreatywności są lepiej rozumiane każdego dnia. Wraz z wpisami wychwalającymi walory kreatywności są liczne wskazówki dotyczące stosowania procesu twórczego.

Tak więc jest to dobra rzecz i jest to praktyka, której każdy może się nauczyć i wykorzystać – ale czy Twoje miejsce pracy jest kreatywne? Jakie przykłady kreatywności można znaleźć w pracy? Przykłady kreatywności znajdziesz poniżej.

 

Kreatywność w przywództwie

Mądrze jest zacząć wysoko w łańcuchu dowodzenia, szukając przykładów kreatywności w pracy. Kreatywny lider stosuje nowatorskie podejście do interakcji i pracy. Dobrym przykładem mogą być otwarte spotkania z osobistym lub w inny sposób nowatorskim akcentem. Lider może obejść spotkanie i poprosić o szczegóły osobiste, a także o rozwój związany z biznesem.

W ten sposób wysyłają komunikat, że zależy im na pracowniku w szerszym sensie niż tylko dochodowy. To z kolei zwiększa poczucie wartości, lojalność i dążenie pracownika do sukcesu. Jest to sposób na „uczynienie uznania łatwym i zaraźliwym” i działa.

 

Kreatywność w marketingu

Pomyśl o kampanii reklamowej, która ma na celu sprzedaż nowego modelu samochodu. Niekreatywne podejście do marketingu może spowodować powstanie reklamy drukowanej lub banerowej. Może ma listę funkcji prania i zdjęcie pojazdu. Tego rodzaju kampania jest powszechna i niezbyt skuteczna.

Kreatywnym przykładem marketingu samochodowego może być ekscytujący krótki film. Dzięki temu samochód mógłby stać się „głównym bohaterem” miniaturowego filmu akcji. Marketer może posunąć pomysł na film jeszcze dalej. Mogliby pracować nad umieszczeniem swojego pojazdu w filmie fabularnym, który wkrótce ma zostać wydany.

Dlaczego te podejścia są bardziej kreatywne i prawie na pewno bardziej skuteczne? Podejście kinowe może być kosztowne. Ale zarówno on, jak i wideo wykorzystują kreatywny pomysł przekształcenia produktu w coś więcej — element historii. Zamiast martwego obiektu, wideo i film pozwalają na pokazanie samochodu pod różnymi kątami, w ruchu, z kierowcą.

To pełniejszy obraz produktu, a także osobisty akcent. Kojarzenie pojazdu z kierowcą czyni z niego narzędzie człowieka, część życia; dodaje reklamie powiązania i człowieczeństwo.

 

Kreatywne rozwiązywanie problemów

Jak może wyglądać kreatywne podejście do rozwiązywania problemów w miejscu pracy?

Kolejny przykład kreatywności w pracy to alternatywny sposób podejścia do problemów. Kreacja:

  • zbadaj problem,
  • rozważ możliwe rozwiązania,
  • poświęć trochę czasu od problemu, aby inne pomysły zregenerowały jej mózg.

Kiedy wróci do problemu, odzyska jasność i będzie w stanie znaleźć najlepsze rozwiązanie. Wreszcie, uzyskanie weryfikacji mocnych stron rozwiązania przez innych zapewni, że zostaną wybrane tylko dobre pomysły.

Twórcy rozwiązujący problemy użyje innego sposobu myślenia, aby opracować różne rodzaje rozwiązań. Zrywają z konwencją, jednocześnie współpracując w weryfikacji i wdrażaniu zmian.

 

Podobne

Tagi